المیادین گزارش داد، آقای سید ابراهیم رئیسی گفت: «ما هیچ محدودیتی برای گسترش و توسعه روابط با روسیه نداریم و خواهان برقراری روابط راهبردی هستیم. اسناد همکاری راهبردی داریم که می‌تواند افق این همکاری را در طول ۲۰ سال مشخص کند. به دنبال افزایش حجم روابط تجاری با روسیه هستیم و تلاش زیادی در این زمینه انجام خواهیم داد.»

 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در آغاز نشست مشترک با رئیس جمهور ایران از او برای پذیرش سفر به مسکو با وجود شرایط همه گیری کرونا، با توجه به اهمیت مرحله فعلی در روابط بین الملل تشکر کرد.

رئیس جمهور کشورمان گفت: بیش از چهل سال است که در رویارویی با آمریکا هستیم. در حال تلاش برای رفع تحریم‌های کشورمان هستیم و امیدواریم که منجر به لغو تحریم‌ها شود و تهدید به تحریم مانع پیشرفت ایران نمی‌شود.

تجربه همکاری ایران و روسیه در سوریه برای مبارزه با تروریسم، می‌تواند مبنایی برای روابط مشترک باشد. همچنین ایران به دنبال ارتقاء سطح همکاری دیپلماتیک با همسایگان خود است. چند توافقنامه در این سفر امضا خواهد شد که به توسعه روابط بین مسکو وتهران کمک خواهد کرد.

آقای رئیسی در ابتدای این دیدار خطاب به پوتین اعلام کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به شما بهترین سلام‌ها را می‌فرستند و بر تقویت روابط با روسیه تاکید می‌کنند.

 این خبر تکمیل می شود.





این مطلب برایم مفید است




۰


نفر
این پست را پسندیده اند