لوگو سایت

بازارهای جهانی چشم‌انتظار اخبار چهارشنبه /طلا پناهگاه شد


به گزارش اقتصادنیوز ، این هفته بازار طلا با قرار گرفتن در بالای مرز  ۱۸۳۰ دلار در هر اونس  بسته شد. این رقم خلاف بسیاری از پیش‌بینی‌ها بود، به نظر می‌رسد در نتیجه اخبار تصمیمات اخیر فدرال‌رزرو وسایر بانک‌های مرکزی قدرت‌های اقتصادی جهان، طلا مجددا نقش پناهگاه را پیدا کرده است.

فرانک چولی، استراتژیست ارشد بازار RJO Futures به کیتکو نیوز گفت: با فروش سهام و فضای نزولی کریپتو، سرمایه باید به جای امن وکم‌ریسکی برود.

چولی تاکید کرد: «ارزش طلا این هفته به دلیل ضعف در بازار سهام افزایش یافت. بیت کوین نیز افت قابل توجهی داشت . سوال این است که آیا طلا نزولی خواهد شد یا به سمت ۱۹۰۰ دلار صعود می کند. این فلز گرانبها نیاز به ثبات مجدد در بالای ۱۸۳۰ دلار دارد. حفظ این سطح قبل از حرکت به بالای ۱۸۵۰ دلار بسیار مهم است.»

photo_2022-01-23_10-09-17

هفته برای دلار:

در اوایل هفته، PMI های اولیه بخش خصوصی برای ژانویه ۲۰۲۲ و شاخص مصرف کننده در کانون توجه بازارها و تحلیل‌گران  قرار خواهند گرفت. بازارها امیدوارند که آمار فعالیت بخش خدمات و اعتماد مصرف کننده بهبود یافته باشد.

در روز پنجشنبه، تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم۲۰۲۱ در ایالات متحده و مطالبات بیکاری این کشور نیز منتشر خواهد شد. در پایان هفته، همچنین انتظار می رود که انتشار  میزان تورم و ارقام مخارج شخصی آمریکا بر بازارهای جهانی تاثیر بگذارد.

رویداد اصلی هفته اما اعلام سیاست‌های پولی فدرال رزرو و کنفرانس مطبوعاتی رئیس این نهاد در روز چهارشنبه است. این کنفرانس مطبوعاتی می‌تواند در نرخ آتی طلا ونوسانات بازار تاثیر قابل ملاحظه‌ای بگذارد.

در هفته منتهی به ۲۱ ژانویه، شاخص دلار با ۰.۵۰ درصد افزایش به ۹۵.۶۴۲ رسید.

هفته برای یورو:

PMIهای اولیه بخش خصوصی برای فرانسه، آلمان و منطقه یورو در روز دوشنبه منتشر خواهند شد. انتظار می رود این ارقام تاثیر زیادی بر بازار بگذارد.

در پایان هفته، آمار تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم برای فرانسه، آلمان و اسپانیا نیز منتشر می شود.

در این هفته، یورو با ۰.۵۹ درصد کاهش به ۱.۱۳۴۴ دلار رسید.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه