لوگو سایت

یارانه نقدی و معیشتی این افراد حذف می شود


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، رحیم زارع در نشست خبری در توضیح مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: کمیسیون تلفیق مصوب کرد که وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و با استفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان موظف شد حداکثر ظرف سه ماه پس از ابلاغ این قانون ضمن دهک‌بندی درآمدی کلیه خانوارهای یارانه‌بگیر نسبت به حذف یارانه معیشتی و نقدی خانوارهای پردرآمد اقدام کند.

وی افزود: همچنین کمیسیون تلفیق تصویب کرد که منابع ارزی مندرج در تبصره ۱۴ مربوط به منابع هدفمندی یارانه‌ها بلافاصله توسط شرکت‌های تابع وزارت نفت به حساب ارزی افتتاح شده توسط خزانه‌داری کل کشور نزد بانک مرکزی به نام سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز شود و به محض وصول توسط بانک مرکزی به نرخ سامانه معاملات الکترونیکی (ای.تی.اس) تسعیر شده و مستقیم به حساب ریالی سازمان هدفمندی واریز شود.

زارع درباره میزان منابع هدفمندی یارانه‌ها در سال ۱۴۰۱ گفت: دولت پیش‌بینی کرده بود که منابع هدفمندی یارانه‌ها ۴۷۰ هزار میلیارد تومان باشد که کمیسیون تلفیق این میزان را به ۵۴۷ هزار میلیارد تومان افزایش داد. جزئیات آن هم بدین شرح است که میزان درآمد حاصل از فروش داخلی فراورده‌های نفتی ۷۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، دریافتی حاصل از فروش صادراتی فرآورده‌های نفتی ۲۰۷ هزار میلیارد تومان، دریافتی حاصل از فروش داخلی گاز طبیعی ۸۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، صادرات ال.پی.جی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران ۷۰۰۰ میلیارد تومان، فروش داخلی و صادرات اتان، ال.پی.جی و گوگرد ۲۶ هزار میلیارد تومان، منابع حاصل از اصلاح نرخ گاز و سوخت پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و صنایع پایین دستی، مجتمع‌های احیای فولاد و مصارف مربوط به یوتیلیتی شامل برق، آب، اکسیژن و موارد نظیر آن ۹۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، معوقات و مازاد درآمد ۵۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در ادامه گفت: همچنین حساب‌های شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت باید به خزانه‌داری کل کشور منتقل شود. همچنین وزارت راه و شهرسازی از طریق شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، سازمان‌های ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری ایران مجاز شد تا سقف ۲۳ هزار میلیارد تومان از محل منابع داخلی و یا تهاتر اراضی و املاک متعلق به شرکت‌های فوق‌الذکر را به قیمت کارشناسی یا فروش از طریق مزایده، مشروط به حفظ کاربری از طریق صندوق ملی مسکن برای آماده‌سازی،‌محوطه‌سازی، تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی تکمیل واحدهای مسکن مهر هزینه کند.

زارع درباره مصوبه کمیسیون تلفیق برای حقوق‌های کارکنان دولت در سال آینده گفت: حداقل دریافتی حقوق در سال آینده در لایحه دولت ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که کمیسیون تلفیق این میزان را به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش داد.

وی درباره برنامه امروز کمیسیون تلفیق گفت: کمیسیون تلفیق علاوه بر نشست صبح در نشست عصر نیز جلسه خواهد داشت و در نوبت سوم احتمالا جلسه با نشست رئیس مجلس تشکیل خواهد شد. احتمالا در این جلسه مواردی همچون موضوع هدفمندی و حذف ارز ترجیحی و میزان یارانه‌ها مطرح خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت که کمیسیون تلفیق از امروز وارد بررسی بخش هزینه‌ای بودجه ۱۴۰۱  شده است.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه