لوگو سایت

هشدار! بدون اطمینان از اصالت بیمه شخص ثالث، رانندگی نکنید!

همه چیز با اصالتش خوب است؛ اصالت بیمه‌نامه هم این قاعده مستثنی نیست. بیمه شخص ثالث خودرو بین همه بیمه‌نامه‌ها، اهمیت زیادی دارد. اگر بیمه ثالث نداشته‌باشید و تصادفی کنید و خسارتی به شخص ثالث وارد شود، تمامی هزینه‌ها را باید از جیب خودتان بدهید.

چالش اصلی زمانی است که بیمه‌نامه شما معتبر نباشد. این اتفاق بیشتر برای افرادی می‌افتد که خودروی دست دومی را از شخص دیگری خریداری می‌کنند و او ادعای داشتن بیمه‌نامه تا تاریخ مشخصی را دارد. باید این نکته را بدانید که وقتی خودرویی را خریداری و پول آن را کامل پرداخت کنید، دیگر به فروشنده دسترسی نخواهید داشت. حالا اگر چنین اتفاقی هم بیفتد، در عمل کاری نمی‌توانید کنید. در واقع، پیگیری آن خیلی سخت است. ممکن است به هر دلیلی به بیمه‌نامه دسترسی نداشته و زمان تمدید بیمه را ندانیم؛ یا حتی قصد داریم اعتبار بیمه‌نامه‌ای که تازه گرفته‌ایم را بررسی کنیم. در این شرایط چگونه بفهمیم بیمه شخص ثالث داریم یا نه؟برای بررسی شرایط بیمه‌نامه و فهمیدن اینکه خودرو بیمه دارد یا نه می‌توانیم از آن استعلام بگیریم. روش‌های مختلف و گوناگونی برای استعلام بیمه شخص ثالث یا بیمه بدنه وجود دارد.

سامانه سنهاب

همیشه قبل از خرید خودرو دست دوم، حتماً بپرسید که آیا بیمه‌نامه خریداری شده، به ویژه بیمه‌نامه خودرو که اهمیت زیادی هم دارد، اصالت دارد؟ معتبر است؟ اینکه فقط به شما یک کاغذ بدهند یا حرفی را بزنند، همه چیز تمام است؟ مسلماً خیر؛ پس چگونه متوجه شویم واقعاً بیمه‌نامه معتبر است؟ یا دقیقاً همین چیزی است که فروشنده بیان کرده است؟ جواب خیلی ساده است؛ استعلام اصالت بیمه‌نامه. بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، خدمت” استعلام بیمه سنهاب” را به منظور تسهیل فرایند استعلام بیمه خودرو از جمله استعلام بیمه شخص ثالث، استعلام بیمه بدنه و همچنین بررسی اصالت نمایندگان بیمه ارائه نموده است.  می‌توانید اطلاعات مهم بیمه‌نامه ای نظیر سابقه خسارت، درصد تخفیف بیمه، مبلغ پرداختی خسارت و موعد انقضای بیمه‌نامه را مشاهده کنید. در سامانه سنهاب بیمه مرکزی، استعلام دریافت خسارت هر بیمه‌نامه ای میسر است و بیمه‌گزاران محترم بتوانند با اطمینان خاطر در کوتاه‌ترین زمان، بیمه‌نامه های خود را استعلام نمایند.

حالا چگونه باید از اصالت بیمه‌نامه معتبر شد؟

روش‌های اطمینان از اصالت بیمه‌نامه خودرو

شما برای گرفتن اصالت بیمه‌نامه خود به چند اطلاعات نیاز دارید:

  • شماره یکتا بیمه‌نامه
  • کد ملی بیمه‌گذار
  • کد ملی استعلام کننده
  • شرکت بیمه‌گر
  • کد VIN
  • تلفن همراه

البته چندین روش وجود دارند که هر یک از این اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

روش‌های استعلام اصالت بیمه‌نامه

شما دو راه برای گرفتن استعلام اصالت بیمه‌نامه خود دارید:

  • سایت سنهاب
  • سایت بیمه دات کام

برای گرفتن اصالت بیمه‌نامه از طریق سایت سنهاب باید در ابتدا وارد سایت سنهاب شوید و بعد از بخش اصالت بیمه‌نامه می‌توانید در هر تب اطلاعات مناسب را وارد کنید. روش دیگر از طریق سایت بیمه دات کام است که با وارد شدن به صفحه استعلام اصالت بیمه‌نامه، می‌توانید اطلاعات مورد نظر را وارد کنید. باید گفت که ظاهر این صفحه در هر دو سایت یکسان است و تمامی اطلاعات استعلام در سایت بیمه دات کام، از خود سایت سنهاب گرفته می‌شود؛ حتی بیمه‌نامه‌هایی که از bimeh.com خریداری نکرده‌اید.

چند مسیر برای گرفتن استعلام وجود دارد که شامل موارد زیر هستند و شما باید اطلاعات مناسب را وارد کنید:

  • مسیر اول: شماره یکتا بیمه‌نامه و کد ملی یا شناسه ملی استعلام کننده
  • مسیر دوم: انتخاب شرکت بیمه‌گر، شماره بیمه‌نامه و کد ملی استعلام کننده
  • مسیر سوم: کد VIN و تلفن (تعداد مجاز استعلام برای هر شماره در هر روز، ۵ بار است.)
  • مسیر چهارم: استعلام از طریق پیامک به شماره ۳۰۰۰۲۶۲۱ و در سه فرمت مختلف: شماره بیمه‌نامه چاپ شده * کد ملی بیمه‌گذار *۱، کد یکتای بیمه‌نامه * کد ملی بیمه‌گذار * ۲ و VIN * کدملی متعلق به شماره همراه استعلام کننده * ۳.

وارد کردن تمام اطلاعاتی که در بالا نوشتیم، ضروری هستند.

با سامانه سنهاب در بیمه دات کام از اصالت بیمه‌ خودرو خود، مطلع شوید.

همچنین شما می‌توانید تخفیفات بیمه شخص ثالث خود را هم بررسی کنید. در همان صفحه استعلام، بخش دیگری با نام «استعلام تخفیفات ثالث» وجود دارد. در این بخش اطلاعاتی از جمله نوع وسیله نقلیه، پلاک، کد ملی و تلفن نیاز است؛ البته وارد کردن نوع وسیله نقلیه و پلاک الزامی است؛ اما هرچه داده‌های وارد شده دقیق‌تر باشند، بهتر است.

شرایط انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث

در صورت دارا بودن تخفیف عدم خسارتی که چندین سال برای وسیله نقلیه تان جمع شده باشد و بخواهید آن را به وسیله نقلیه جدید خود یا بستگان درجه اول خود منتقل کنید ، قبل از ثبت بیمه ثالث به نام مالک جدید، ابتدا به شرکت بیمه گر صادر کننده بیمه‌نامه شخص ثالث مراجعه نمایید.پس از ارائه درخواست کتبی تان ، شرکت بیمه‌گر میزان مبلغ مابه التفاوت تخفیف بیمه‌نامه های قبلی تان را به همراه هزینه الحاقیه فسخ آن ها محاسبه کرده و از شما دریافت می کند و در نهایت، بیمه‌نامه شخص ثالث با حفظ تخفیف‌های عدم خسارت بیمه شخص ثالث صادر می کند.برای خرید بیمه شخص ثالث خودرو؛ از معتبرترین سایت بیمه هرچه زودتر اقدام کنید.

چرا باید حواستان به اصالت بیمه‌نامه ماشین باشد؟

مهم‌ترین بیمه‌نامه مشترک بین همه، بیمه شخص ثالث خودرو است. بیمه‌ای که اگر نداشته باشید، نه تنها پلیس در صورت مشاهده، خودرویتان را به پارکینگ منتقل خواهد کرد، بلکه در صورت تصادف و آسیب وارد کردن جانی و مالی، هیچ کسی به دادتان نخواهید رسید. حالا اگر بیمه شخص ثالث را از مکان غیرمعتبر تمدید کنید، دستتان به هیچ جایی هم بند نخواهد بود. پس چه بهتر است که بیمه را حتماً قبل از خرید استعلام بگیرید یا ازیک کارگزاری مطمئن خریداری کنید. کارگزاری که هم کارمندانش اطلاعات کافی در خصوص بیمه‌نامه شرکت‌های مختلف را دارند و هم اینکه به صورت تخصصی در حوزه فروش بیمه کار می‌کند.

گرفتن اصالت بیمه‌نامه ماشین این خاطرجمعی را به شما می‌دهد که بیمه شما واقعی و دقیقاً همان چیزی است که فروشنده خودرو به شما گفته است. هیچ هزینه‌ای هم ندارد.

بیمه خودرو خود را آنلاین و اینترنتی بخرید!

خرید بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام

در خرید بیمه شخص ثالث باید چند مورد را در نظر بگیرید: اصالت بیمه‌نامه، معتبر بودن کارگزاری و سهولت خرید و صادر شدن آن. بهترین راه برای اینکه تمامی مزایای گفته شده را داشته باشد، خرید از بیمه دات کام است. بیمه دات کام، موتور جست‌وجوی انواع بیمه‌نامه به صورت آنلاین است که شما می‌توانید تمامی شرکت‌های بیمه را انتخاب و بعد از مقایسه خریداری کنید. بیمه دات کام تمامی مجوزهای لازم را دارد و به عنوان یکی از برترین کارگزاری‌های آنلاین فروش هم معرفی شده است. با خرید هر بیمه‌نامه، می‌توانید از طریق صفحه استعلام که سایت سنهاب متصل است، از معتبر بودن بیمه خودروی مطلع شود. برای خرید فقط کافی است تا وارد سایت bimeh.com و بخش خرید بیمه شخص ثالث شوید. بعد از خرید، بیمه‌نامه شما صادر خواهد شد.

راه‌های ارتباط با بیمه دات کام:

نشانی: تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶

کد پستی: ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره های تماس: ۴۳۷۲-۰۲۱

پست الکترونیکی: info@bimeh.com

برای اطلاعات بیشتر در خصوص بیمه ثالث خودرو و سامانه سنهاب، می‌توانید به سایت بیمه دات کام (bimeh.com)  مراجعه نمایید.

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه