[ad_1]
در سال ۲۰۲۲ و در سالهای آینده تحقق اهداف بازاریابی بدون این ابزار واقعاً سخت میشود و میتوان گفت اصلاً امکانپذیر نخواهد بود. تبلیغات اینترنتی و بهصورت کلی دیجیتال مارکتینگ از طریق کانالهای مختلفی انجام میشوند و به جزء جداناپذیر هر کسبوکاری تبدیلشدهاند.
در این مطلب قصد داریم در رابطه با مهمترین تبلیغات اینترنتی در سال ۲۰۲۲ صحبت کنیم و اهمیت دیجیتال مارکتینگ را مورد بررسی قرار دهیم.
اهمیت دیجیتال مارکتینگ در عصر امروز بسیار زیاد است و عوامل مختلفی بر آن تأثیر میگذارد. در سال ۲۰۲۱، رشد بازاریابی اینترنتی یک روند صعودی چشمگیر به خود گرفت و پیشبینیها حاکی از این است که این روند صعودی همچنان در ۲۰۲۲ و در سالهای آینده ادامه پیدا میکند.
از طرفی دامنه بازاریابی دیجیتال بسیار گستردهتر شده است. طبق آمار و ارقام رسمی مرتبط با دیجیتال مارکتینگ، حدود ۶۰ درصد از جمعیت جهان از اینترنت استفاده میکنند و این بدان معنی است که جمعیت کثیری از مخاطبان ما در اینترنت هستند. در دو سال گذشته به دلیل همهگیر شدن بیماری کرونا و بسیاری از مسائل دیگر، تمایل کسبوکارها برای دیجیتال مارکتینگ و روی آوردن به روشهای بازاریابی مدرن ۲۰ درصد افزایش یافته است.
ازاینرو، به جرئت میتوان گفت که به دلیل دسترسی بالا، قابلمشاهده بودن و قابلیت اندازهگیری نتایج و بسیاری از ویژگیهای دیگر آن، دیجیتال مارکتینگ به مهمترین اصل هر کسبوکاری تبدیلشده است.
امروزه تبلیغات اینترنتی در کانالهای مختلفی قابل انجام است. صحبت کردن در مورد همه این کانالها همراه با جزئیات بیشتر قطعاً در یک مقاله قابلبحث نیست. به همین خاطر ما در این مطلب مهمترین تبلیغات اینترنتی را بررسی خواهیم کرد. در ادامه به مهمترین نوع تبلیغات مبتنی بر اینترنت اشاره شده است.
وبسایت شما میتواند یک ابزار بازاریابی بسیار مفید باشد؛ اما تنها درصورتیکه مشتریان بالقوه شما بتوانند و به سادگی شما را پیدا کنند.
بهترین راه برای تحقق این امر، بهینهسازی موتور جستجو یا سئو است. با سرمایهگذاری در سئو، میتوانید وبسایت خود را بهگونهای بهبود بخشید که در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه خوبی برای جستجوهای مرتبط با محصولات یا خدمات شما کسب کند.
سئو شامل ترکیب کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا خدمات شما در سایتتان است، بهطوریکه وقتی کاربران آن کلمات کلیدی را در موتورهای جستجو مانند گوگل جستجو میکنند، صفحات مرتبط در نتایج جستجو ظاهر میشوند.
شما میتوانید بهترین کلمات کلیدی را برای صفحات خود با انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی شناسایی کنید تا ببینید مخاطبان هدف شما در جستجوی چه چیزی هستند و همچنین رقبای شما کدام کلمات کلیدی را هدف قرار میدهند.
پرداخت به ازای کلیک یا PPC یک مدل تبلیغات آنلاین است که به شما امکان میدهد برای کلمات کلیدی خاص تبلیغات را در نتایج موتورهای جستجو قرار دهید. درحالیکه SEO بر کسب رتبه از طریق تولید محتوا و بهینهسازی تمرکز میکند، PPC اساساً به شما امکان میدهد برای قرار دادن کلمات کلیدی هدف خود هزینه پرداخت کنید.
تبلیغات کلیکی بر روی یک سیستم مناقصه کار میکند که در آن کلمات کلیدی هدف را انتخاب میکنید، سپس با سایر تبلیغکنندگان برای قرار دادن تبلیغات در نتایج جستجو برای آن کلمات کلیدی رقابت میکنید. اگر پیشنهاد شما در بین بالاترینها باشد، در بالای نتایج جستجوی موتور جستجو قرار میگیرید و اگر شخصی روی آن تبلیغ کلیک کند، مبلغ پیشنهادی خود را پرداخت میکنید. یکی از بزرگترین مزیتهای PPC این است که شما فقط زمانی پرداخت میکنید که کاربران روی تبلیغ شما کلیک کنند.
شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام فرصتهای بزرگی را برای دسترسی و ارتباط با مخاطبان هدف شما فراهم میکنند. به همین دلیل است که این ابزارها بهسرعت تبدیل به یکی از بهترین راههای تبلیغات اینترنتی شدهاند.
شبکههای اجتماعی مکانی عالی برای تبلیغات هستند زیرا کاربران زیادی در این پلتفرمها وجود دارند و این به این معنی است که احتمال اینکه حداقل بخشی از مخاطبان شما در شبکههای اجتماعی فعال باشند، زیاد است.
شبکههای اجتماعی به شما این امکان را میدهند که مخاطبان خود را بر اساس اطلاعات جمعیتی استاندارد مانند سن، جنسیت و مکان و همچنین گزینههای پیشرفته مانند علایق و رفتار انتخاب کنید. این ویژگی به شما امکان میدهد تا به کاربرانی که بهاحتمال زیاد بخشی از مخاطبان هدف شما هستند دسترسی داشته باشید و نتایج خود را با هر کمپین به حداکثر برسانید.
بازاریابی محتوایی یک راه عالی برای تبلیغ غیرمستقیم کسبوکار خود برای کاربران با ارائه اطلاعات مفید یا جالب به آنها است. شما میتوانید محتوا را در قالب وبلاگ، ویدئو، اینفوگرافیک و … برای مخاطبان خود ایجاد کنید.
صرفنظر از حوزه کاری شما، انتشار محتوای باکیفیت یکراه بسیار مؤثر برای ارتباط با مخاطبان هدف شما است. وقتی شما اطلاعاتی را به اشتراک میگذارید که برای کاربران جالب و قابلتوجه است، احتمال اینکه مخاطبان به برند شما اعتماد کنند بسیار بیشتر میشود.
بازاریابی محتوایی همچنین میتواند شرکت شما را بهعنوان یک منبع معتبر محتوا معرفی کند و به شما شهرت خاصی ببخشد. هنگامیکه مخاطبان هدف شما میبینند که شما اطلاعات دقیق و جدیدی را در حوزه خود منتشر میکنید، مطمئن میشوند که شما درزمینهٔ کاری خود پیشرو و عالی هستید و شما را منبع اصلی مطالعات خود قرار میدهند و ممکن است آن را به دیگران نیز معرفی کنند.
ایمیل مارکتینگ یکی از قدیمیترین اشکال بازاریابی اینترنتی است و همچنان یکی از مؤثرترین استراتژیها و تکنیکهای بازاریابی است.
ایمیلها راهی عالی برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه شما هستند. شما با استفاده از ایمیل مارکتینگ میتوانید خبرنامه، اطلاعاتی در مورد محصولات یا خدمات جدید و … را متناسب با بخشهای مختلف مخاطبان خود ارسال کنید. از طرفی دیگر ایمیل مارکتینگ یک کانال بسیار مقرونبهصرفه است.
یکی از نکات قابلتوجه ای که در رابطه با ایمیل مارکتینگ جود دارد، ایمیلهای شخصیسازیشده است. ایمیلهای شخصیسازیشده CTR را ۱۴ درصد افزایش میدهند. این امر به این دلیل اتفاق میافتد که کاربران احساس میکنند که محتوای ایمیل بهطور خاص برای آنها ارسال و هدفگذاری شده است.
منظور از تبلیغات هدفمند، ارسال تبلیغات به کاربران وب بر اساس رفتار آنلاین، جمعیتشناسی و سابقه خرید آنهاست. این شامل اطلاعاتی است که آنها بهطور صریح به اشتراک گذاشتهاند و همچنین دادههایی که میتوان در مورد آنها از طریق ویژگیهای رفتاری یا جمعیتی ضمنی استنباط کرد.
انواع مختلفی از تبلیغات هدفمند وجود دارد که مهمترین آنها عبارتاند از:
تبلیغات هدفمند وب نوعی از تبلیغات هدفمند است که در بستر وب انجام میپذیرد. این تبلیغات ویژگیهای شخصیتی و رفتاری مخاطبان را استخراج کرده و بر اساس آن ویژگیها و رفتارها یک تبلیغ هدفمند به آنها پیشنهاد میدهد. مثلاً ممکن است برای شخصی که از یک صفحه ورزشی دیدن میکند و اخبار فوتبال را پیگیری میکند، تبلیغات یک جفت کفش یا پیراهن فوتبالی در صفحه وبی که در آن قرار دارد نشان داده شود.
امروزه اهمیت دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی بر کسی پوشیده نیست و میتوان گفت که زندگی یک کسبوکار در آینده کاملاً به آنها وابسته خواهد بود. انواع مختلفی از تبلیغات اینترنتی وجود دارد که میتوانید از آنها برای اهداف بازاریابی خود استفاده کنید که در بالا به مهمترین این کانالها اشاره کردیم.
این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.
[ad_2]
منبع خبر