لوگو سایت

نیاز بیشتر ۶استان به اهدای خون


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بشیر حاجی بیگی از رشد یک درصدی آمار اهدای خون در دهه اول ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه آن در سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: بیشترین میزان رشد اهدای خون مربوط به استان‌های آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، قزوین و خراسان جنوبی بوده است.

وی افزود: در دهه اول ماه مبارک رمضان در سراسر کشور ۴۱ هزار واحد خون اهدا شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته یک درصد افزایش را نشان می‌دهد.

حاجی بیگی همچنین درباره آمار اهدای خون در فروردین‌ماه ۱۴۰۰  گفت: در فروردین‌ ماه ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه آن در سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۱۷ درصد رشد اهدای خون را داشته‌ایم. بیشترین میزان رشد اهدای خون در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ نیز مربوط به استان‌های ایلام، آذربایجان شرقی و قزوین بوده است.

حاجی بیگی اظهار کرد: در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ در کل کشور ۱۹۹ هزار و ۲۷۱ نفر جهت اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۶۱ هزار و ۵۸۰ واحد خون اهدا شده است. همچنین طی این مدت ۲۶۷ هزار و ۴۳۵ واحد خون و فرآورده‌های آن نظیر گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما بین مراکز درمانی توزیع شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با تاکید بر لزوم اهدای خون همیشگی، گفت: نیاز به اهدای خون روزانه، مستمر و همیشگی است. در حال حاضر نیاز به خون و فرآورده های آن در کلانشهرها بیشتر احساس می شود. همچنین در استان های چهارمحال و بختیاری، تهران، خراسان رضوی، هرمزگان،  اردبیل و سیستان و بلوچستان نیاز بیشتری به کمک اهداکنندگان خون داریم. باید توجه کرد که اهدای خون در تمامی مراکز انتقال خون سراسر کشور در شرایط کاملا استریل انجام می شود.

حاجی بیگی گفت: در عین حال عزیزانی که دارای گروه های خونی منفی هستند و همچنین اهداکنندگان گروه خونی AB مثبت اقبال بیشتری نسبت به اهدای خون داشته باشند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه