لوگو سایت

پایگاه نظامی اسرائیل هدف خمپاره‌های مقاومت قرار گرفت


از سوی دیگر، گردان های شهید «عزالدین قسام» اعلام کردند که فرودگاه رامون را با موشکی که بیشترین نیروی تخریبی دارد؛ هدف گرفتند.

گردان قسام همچنین اوایل امروز خبر دادند که که با پهپاد انفجاری «شهاب»، کارخانه مواد شیمیایی در شهر «نیر اوز» اسرائیل نزدیک مرزهای غزه را هدف قرار دادند.

تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی موسوم به «کان» اعلام کرد که شهر«عسقلان» اسرائیل پنجشنبه شب به طرز بی سابقه ای از نوار غزه مورد حملات موشکی قرار گرفت. این حملات منجر به زخمی شدن دست کم ۱۰ صهیونیست شد.

از سوی دیگر، تلویزیون رسمی اسرائیل امروز خبر داده که گروه های فلسطینی در غزه شب گذشته دستکم ۱۶۸ موشک به سمت عسقلان شلیک کردند.

این حملات ۱۰ صهیونیست را زخمی کرده که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

روسیا الیوم به نقل از خبرنگار خود در سرزمین های اشغالی تأیید کرد که در پی این حملات بار دیگر آژیرها در عسقلان و برخی شهرک های اسرائیلی واقع در نزدیکی مرزهای غزه به صدا درآمدند.

در همین حال، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از زمان آغاز حملات اسرائیل از دوشنبه گذشته، نزدیک به دو هزار موشک و راکت از غزه شلیک شده است.

بر پایه اعلام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، حداقل ۲۲۰ فروند از این موشک ها شب گذشته و بامداد جمعه شلیک شده که ۳۰ مورد از آنها فرود آمده است.

موشک های مقاومت که در پاسخ به حملات و تجاوزگری وحشیانه صهیونیست ها به سرزمین های اشغالی شلیک شده طبق اعلام مقام های اسرائیلی، تاکنون سبب به هلاکت رسیدن ۹ صهیونیست شده است.

روز پنجشنبه به تلافی حملات صهیونیست ها درمناطق مسکونی غزه، شهرهای «سدیروت، عسقلان، اشدود، نتیووت، بئرشبع» و دیگر شهرک‌های صحرای «نقب» و همچنین «رمله و یاونه» هدف راکت قرار گرفت.

سحرگاه پنج‌شنبه نیز ده‌ها راکت از غزه به سوی تل‌آویو، جافا، ریشون لتصیون، مودیعین، پتح‎‌تیکوا، خولون، نس‌صیونا و نقاط دیگر شلیک شد؛ امری که باعث شد فعالیت‌های فرودگاه بن‌گوریون برای سومین روز متوقف شود.

رسانه‌های اسرائیل همچنین خبر داده‌اند که استفاده حماس از پهپادهای انفجاری حامل مواد منفجره در آسمان دو منطقه در جنوب اسرائیل، یک غافلگیری بوده است.

ارتش اسرائیل روز گذشته با فراخواندن هفت هزار تن دیگر از نیروی ذخیره خود، احتمالات برای روزهای آتی را بررسی کرده هر چند که رسانه‌های اسرائیل تاکید دارند که نشانی از یک برنامه منسجم برای وارد کردن نیروهای زمینی به درون غزه در دست نیست.

خبرنگاران نظامی اسرائیلی گفته‌اند که کابینه امنیتی در نشست‌های متعدد روزهای اخیر دست ارتش را در افزایش حملات هوایی به غزه باز گذاشته اما اهداف مشخص و دقیقی برای این عملیات دامنه‌دار تعیین نشده است.

سرتیپ «نیمرود الونی» فرمانده نظامیان اسرائیلی که در مرز غزه مستقر است، پنجشنبه شب به رسانه‌های عبری‌زبان گفت، خبر ندارد که دولت چه درخواستی از فرمانده کل ارتش مطرح کرده و «هدف نیروهای او در قبال غزه، فعلا ضربه زدن هر چه بیشتر به فعالان ترور (مقاومت) است.»

از زمان آغاز حمله گسترده و تجاوز هوایی صهیونیست ها در اوائل هفته جاری به نوار غزه تاکنون ۱۱۹ غیر نظامی فلسطینی شامل ۲۷ کودک و ۱۱ زن شهید شده اند.

همچنین ۶۰۰ غیر نظامی دیگر در حملات صهونیست ها به مناطق مسکونی و جمعیتی غزه زخمی شده اند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه