لوگو سایت

سکوت مجلس، نزول دلار + نمودار


به گزارش اقتصادنیوز این اتفاق در حالی رخ داد که مذاکرات هسته ای تا پیش از ضرب الاجل مجلس به نتیجه ای نرسید و طرفین به پایتخت های خود بازگشتند. برخی معامله گران انتظار داشتند که با پایان ضرب الاجل مجلس و عدم حصول لغو تحریم ها، دلار با رشد تقاضای معناداری رو به رو شود. با این حال، برخی فعالان باور داشتند، سکوت مجلس و نمایندگان موجب شد که تصور جدیدی در بازار شکل بگیرد.

معامله گران تصور کردند که سکوت مجلس به معنای آن است که توافق طرفین طی دو هفته آتی دور از دسترس نیست، خصوصا اینکه نماینده ارشد روسیه در وین، عنوان کرد که به زودی دور آخر مذاکرات برای رسیدن به نتیجه نهایی برگزار خواهد شد.

جدا از اثرگذاری اخبار سیاسی، امروز در بازار حواله درهم نیز خریداران زیادی وجود نداشتند. درهم در این روز نتوانست بالای محدوده ۶ هزار و ۳۰۰ تومان باقی بماند و به محدوده ۶ هزار ۲۷۰ تومان رفت. افت درهم نیز انتظارات بازیگران داخلی را تحت تاثیر قرار داد و آن ها را فروشنده تر کرد.

بی محلی سکه به اونس طلا

سکه بازان در اولین روز هفته به افزایش بهای طلا در انتهای هفته کاری بازارهای جهانی توجهی نکردند. روز شنبه سکه بجای افزایش قیمت بیشتر در تقلا بود که مرز ۱۰ میلیون تومانی را حفظ کند. سکه در مقاطعی به محدوده ۹ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان رفت ولی در نهایت روی خط ۱۰ میلیونی به کار خود پایان داد. سکه روز پنج شنبه در حوالی ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نوسان کرده بود.

سکه با افت روز شنبه دچار حباب منفی شد و ارزش ذاتی سکه از قیمت بازاری آن فاصله گرفت.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه