لوگو سایت

میز صنعت نیروگاهی گامی در جهت رفع چالش‌ ها


وی افزود: در جلسه میز صنعت نیروگاهی که بیست و سوم خرداد ماه به میزبانی سازمان بورس و اوراق بهادار و به صورت آنلاین برگزار شد، دکتر محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران شرکت های بورس تهران، فرابورس و بورس انرژی و همچنین دبیر کل سندیکای شرکت های تولید کننده برق و تعدادی از مدیران عامل شرکت های نیروگاهی فعال در بازار سرمایه به بررسی مشکلات و چالش های اصلی و فراگیر صنعت نیروگاهی پرداختند.

جعفری با بیان اینکه برق، نقش مهمی در توسعه صنایع و کسب و کارها (علاوه بر تامین رفاه برای عموم مردم) دارد، ادامه داد در حال حاضر ۱۰ شرکت تولید کننده نیروی برق نزد این سازمان به ثبت رسیده اند که سهام ۸ شرکت در فرابورس ایران و سهام ۲ شرکت در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده‌ است. ارزش بازار شرکت های تولید کننده برق در بازار سرمایه حدودا مبلغ ۶۰۵ هزار میلیارد ریال است.

وی در خاتمه یادآور شد: با بررسی مشکلات عنوان شده توسط شرکت های نیروگاهی، عمده مشکلات شرکت های فعال در این صنعت، مطالبات سنواتی از وزارت محترم نیرو، مشکلات شرکت ها در بازپرداخت تسهیلات ارزی اخذ شده از محل صندوق توسعه ملی و عدم اعطای مجوز صادرات برق به نیروگاه‌ها است.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه