لوگو سایت

۴ رکورد مثبت بورس امروز


به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد ۱۸ هزار و ۲۳۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۸۹۵ واحد رسید. 

همچنین شاخص کل فرابوس ۱۰۹ واحد بالا آمد و به رقم ۱۷ هزار و ۴۲۸ واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با رشد ۳ هزار و ۱۵۵ واحدی در سطح ۳۷۳ هزار و ۱۸۳ واحدی ایستاد.

۴ رکورد جدید

در اولین روز معاملاتی تیر ماه شاخص کل بورس پایتخت ۱۸ هزار واحد رشد کرد که بیشترین میزان رشد شاخص کل در ۱۷ روز کاری گذشته از ۸ خرداد تا به امروز است. صعود ۳ هزار و ۱۵۵ واحدی شاخص هم وزن نیز بیشترین رشد این شاخص در ۸۸ روز کاری گذشته از ۱۹ بهمن سال ۱۳۹۹ به این سو است. 

همچنین امروز قیمت ۲۸۲ نماد معادل ۶۰ درصد بازار افزایش یافت و برای اولین بار در ۴ ماه گذشته سمت سبزپوش بازار پرتعدادتر از سمت قرمزپوش شد. در ۸۴ روز کاری گذشته، از ۲۵ بهمن سال ۱۳۹۹، به این سو همواره تعداد نمادهایی که کاهش قیمت داشتند از نمادهای سبز بازار بیشتر بودند.

علاوه بر این پس از ۱۰ روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و ۲۳۹ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد.

در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن ۹۳ میلیارد تومان بود. پس از فملی ، وبملت (بانک ملت) و نوری (پتروشیمی نوری) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. 

بورس اینفو یک تیر

 

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «فارس»، «فملی» و «فولاد» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و سه نماد «شپارس»، «وامید» و «وسکرمان» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس ولکار صدرنشین است و شستا و غکورش در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فتوسا، رافزا و چخزر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌‌های سبز بازار

امروز قیمت سهام تمام نمادهای گروه‌های «فعالیت‌های جنبی مرتبط با واسطه‌گری مالی» (مثل فرابورس، بورس، کالا، انرژی و تملت)، «بانک‌ها و مسسات اعتباری» (مثل وتجارت، وبملت، وبصادر، وپست، وپارس و وسینا) و «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» (مثل وبانک، وصندوق، وامید، وغدیر و شستا) افزایش یافت و این گروه‌ها یکپارچه سبزپوش شدند.

افزایش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۹ هزار و ۵۱۹ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌دوشنبه ۴۹ درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد ۲۸ درصدی نسبت به روز قبل به رقم ۵ هزار و ۲۶۶ میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز دوشنبه ۷۰ درصد افزایش یافت و در رقم ۸۲۱ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز اندکی افزایش یافت و هزار و ۴۹۶ میلیارد تومان شد. 

شرکت مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری (با نماد معاملاتی ومدیر) با صف‌ خرید ۱۴۲ میلیارد تومانی برای چهارمین روز پیاپی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ومدیر ، اخابر (شرکت مخابرات ایران) و ولکار (لیزینگ کارآفرین) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به خزر (فنرسازی زر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۶۹ میلیارد تومانی داشت. پس از خزر، غدام (خوراک دام پارس) و سنیر (سیمان سفید نی‌ریز) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس یک تیر

 

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه