لوگو سایت

تاسیکو، حامی منافع ۴۰میلیون سهامدار / برنامه اصلی هلدینگ؛ ورود تمام شرکت‌ های تابعه به بورس در راستای ایجاد شفافیت


اقتصادآنلاین – سیده زهرا محمودی؛ منا ابروفراخ نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین (تاسیکو)، در رابطه با این گروه توضیح داد: هلدینگ ما تنها هلدینگ سلولزی کشور بوده و یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌ها را  در خود جای داده ‌است. ۲۰درصد تیشو بازار را هلدینگ تاسیکو تولید می‌کند و  در حوزهPVC  ، MDF و فعالیت‌های چوب هم نقش داریم. ۶ شرکت در مجموعه به صورت مستقیم و مدیریتی و دو شرکت غیرمدیریتی وجود دارد که سهامدارش هستیم و در سیاست‌گذاری‌هایشان با آن‌ها همکاری می‌کنیم. 

وی در ادامه افزود: چوب خزرکاسپین، کاوه و لطیف جز شرکت‌های بورسی هلدینگ هستند و برنامه بعدی، بورسی شدن حریر خوزستان است. با این وضعیت، تقریبا بیشتر شرکت‌های خود را به بورس آورده‌ایم و تنها شرکت چوکا و بیستون باقی می‌مانند و برنامه داریم این دو شرکت را نیز تا پایان سال وارد بورس کنیم؛ برنامه دیگر ما ورود خود هلدینگ به بورس است و معتقد هستیم که شفاف‌سازی برای ما حائز نقشی اساسی است. 

ابروفراخ با تاکید بر اینکه ما اولین گروه سلولزی هستیم که حتی محصولات خود را در بورس کالا عرضه کردیم، تصریح کرد: در حال حاضر ام دی اف، کاغذها، تیشوها و کاغذهای لاینر ما برای اولین بار به بورس کالا رفته و در حال عرضه است و با استقبال خوبی نیز روبه‌رو شد. علت انجام این کار نیز آن است که ما معتقدیم حامی منافع ۴۰میلیون سهامدار هستیم و برای اینکه هم حامی آنان باشیم و هم براساس مسئولیت‌های اجتماعی‌مان عمل کنیم، باید به مردم و مصرف کننده کمک کنیم و همه تلاش خود را می‌کنیم تا شفاف باشیم، بورس نیز این فضا را برایمان فراهم کرده تا هرچه داریم بر صفحه‌های شیشه‌ای بگذاریم و همه آن را مشاهده کنند. 

نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل  گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین توضیح داد: این اتفاق سبب می‌شود تا دوستان ما نیز تلاش بیشتری کنند و اتفاقات خوبی رقم بخورد. برای مثال بیس تمام کارهایی که در R&D انجام می‌دهیم از همین جا شروع شده است. ما می‌خواهیم استراتژی خود را به سمتی ببریم تا با تحقیق و توسعه، بتوانیم مدیریت هزینه داشته باشیم،کارهای نو به بازار وارد کنیم و کیفیت خود را افزایش دهیم. 

وی در مورد ریزش بورس و حمایت هلدینگ از سهم‌ شرکت‌ها، اظهار داشت: وضعیت بازار بورس مشخص است اما شک نکنید ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از سهم‌مان حمایت کنیم و حامی منافع سهامداران خود باشیم. ما جز اولین شرکت‌هایی هستیم که همزمان با عرضه در بورس، قرارداد بازارگردانی نیز می‌بندیم و سعی داریم تا سهم خود را مورد حمایت قرار دهیم و تعهد می‌کنیم سهم را پایدار نگه داریم.

ابروفراخ با بیان اینکه شرایط بازار نیز مهم است و بعضا خارج از کنترل ماست و نمی‌توانیم کاری کنیم تصریح کرد، مطمین باشید تلاش خود را می‌کنیم و هر سهمی که عرضه کردیم هم به لحاظ مسئولیت‌های اجتماعی و قانونی تا جایی که بشود از آن حمایت خواهیم کرد تا بازار بهتری در بورس داشته باشیم و سهامداران ما با اطمینان بیشتری حضور پیدا کرده و ما کمک کنیم سود مدنظرشان محقق شود.

مدیرعامل تاسیکو در رابطه با استاندارد سازی و اورهال و تعمیرات شبکه تولید گفت: ما تلاش داریم تا قبل از اینکه به استانداردها برسیم و حداکثر استفاده را از ظرفیت خود کنیم، آن را مدیریت کنیم تا به تعمیرات کمتری نیاز داشته باشد. ضمن اینکه از امسال از تعمیرکاران فنی داخلی کمک می‌گیریم؛ مثلا سال گذشته در حریر خوزستان کلیه تعمیرات را از شرکت‌های داخلی کمک گرفتیم و این سیاست جواب داد اما اینکه بگوییم همه این کار را صد درصد انجام دهیم خیر.

نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل  گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین در مورد تاثیرات کرونا بر این صنعت توضیح داد: با کرونا مصرف تیشو درکشور افزایش یافت و از سوی دیگر با توجه به تورم، سعی داشتیم قیمت بالایی به مصرف‌کننده ندهیم و این خود سبب تعادل بازار شد. سعی می‌کنیم خدمات و محصولات ما با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به دست مصرف‌کننده برسد.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه