لوگو سایت

کلاهبرداری با ادعای افزایش فالوئر


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، شخصی به پلیس فتای پایتخت مراجعه کرد و گفت از فروشندگان فعال کفش و کتانی است و برای انجام تبلیغات و افزایش دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرامی فروشگاه خود با جست‌وجو در فضای مجازی با فردی آشنا شده که ادعای تخصص در این موضوع و افزایش دنبال‌کنندگان تضمینی صفحه او را داشت.

شاکی ادامه داد: پس از مدتی که از آشنایی من و این فرد گذشت، او درخواست واریز مبلغ ۲۰۰ میلیون کرد و من هم با اعتمادی که به او پیدا کرده بودم، این مبلغ را به حسابش واریز کردم؛ اما پس از واریز تلفن همراهش را خاموش کرد و دیگر خبری از او نداشتم و متوجه شدم از من کلاهبرداری کرده است. کارشناسان پلیس فتا بعد از اطلاع از این جزئیات اقدامات خود را آغاز کردند و موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند. سرانجام متهم در یکی از شهرهای اطراف تهران دستگیر شد. در جریان بررسی پرونده به تعداد مال‌باختگان اضافه شد و در نهایت متهم ضمن پذیرفتن جرم خود گفت با این شیوه تاکنون از ۳۰ نفر کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ، با اشاره به اینکه با اعتراف صریح متهم ارزش ریالی این کلاهبرداری حدود چهار میلیارد ریال برآورد شده است، توصیه کرد: شهروندان قبل از سرمایه‌گذاری از‌طریق فضای مجازی شناخت کافی از طرف مورد معامله را داشته باشند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه