لوگو سایت

۲ هزار مگاوات نیروگاه تاپایان برنامه ششم توسعه وارد مدار می شود


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ” حمیدرضا عظیمی ” روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: در طی دوره برنامه ششم توسعه(۱۳۹۶_ ۱۴۰۰) ۱۹ هزار و ۷۷۴ مگاوات نیروگاه عملیات اجرایی آغاز شده که بخشی به بهره برداری رسیده و بخشی هم درحال احداث است.

وی ادامه داد: در طی این برنامه چیزی حدود ۱۱ هزار مگاوات ظرفیت جدید وارد مدار شده است و از این میزان حدود ۳ هزار و ۲۰۰ مگاوات به بهره برداری رسیده است.

عظیمی خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار و ۷۸۱ مگاوات نیروگاه درحال اجرا است و ۴ هزار و ۸۳۵ مگاوات نیروگاه نیز در دوره پیشبرد قرار دارد.

معاون توسعه طرح های شرکت برق حرارتی گفت: هر نیروگاهی برای رسیدن به مرحله اجرا نیازبه یک سری اقدام ها مانند آماده سازی زیرساخت های لازم، تامین منابع مالی وسایر تمهیدات دارد.

وی با اشاره به اینکه در بند”ت” ماده ۴۸ قانون برنامه ششم توسعه پیش بینی ایجاد ۲۵هزار مگاوات نیروگاه شده است ادامه داد: ما از این میزان پیش بینی شده فراتر عمل کرده ایم.

عظیمی در باره سهم نیروگاه های حرارتی خاطرنشان کرد: سهم نیروگاه های حرارتی از این میزان ۳ هزار و ۷۰۰ تا چهار هزار مگاوات است.

معاون توسعه طرح های شرکت برق حرارتی ادامه داد: ۸۱ درصد از ظرفیت منصوبه نیروگاهی کشور متعلق به نیروگاه های حرارتی است.

وی افزود: از میزان کلی تولید برق کشور۹۱ درصد سهم حرارتی ها است.

عظیمی دوره احداث نیروگاه های حرارتی را ۳ سال دانست و افزود: یک تا دوسال هم دوره پیشبرد آنها است.

معاون توسعه طرح های شرکت برق حرارتی گفت: بنابراین ما الان در برنامه ششم توسعه حدود ۱۱ هزار مگاوات به بهره برداری رسانده ایم و تاپایان این برنامه نیز حدود ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات دیگر وارد مدار خواهیم کرد.

عظیمی ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه نیز۱۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه جدید وارد مدارمی شود.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه