لوگو سایت

تشخیص گلوکوم | اقتصاد آنلاین


به گزارش اقتصادآنلاین، فشار داخل چشم طبیعی (IOP) بین ۱۲ تا ۲۲ میلی متر جیوه (میلی متر جیوه ، اندازه گیری فشار) متغیر است . در حالی که اگر فشار چشم شما زیاد باشد ، احتمال ابتلا به گلوکوم  وجود دارد ، بسیاری از افرادی که فشار چشم بالا دارند هرگز دچار آب سیاه نمی شوند . 

علاوه بر این ، برخی از افراد مبتلا به گلوکوم هرگز فشار چشم بالا ندارند . گلوکوم با فشار چشم در محدوده طبیعی به عنوان “گلوکوم تنش طبیعی” شناخته می شود.

ارزیابی های تشخیصی

در حین معاینه ، چشم پزشک علاوه بر بررسی فشار چشم ، ممکن است از قطره برای گشاد شدن مردمک چشم برای بررسی عصب بینایی شما استفاده کند . پزشک شما همچنین ممکن است از یک دستگاه تشخیصی مانند OCT ، GDx یا HRT برای تجسم و ارزیابی آسیب عصب بینایی استفاده کند . 

آب سیاه+آب مروارید

اگر آسیب به اندازه کافی شدید باشد ، تغییرات بینایی را می توان در یک آزمایش بینایی محیطی که به عنوان میدان دید شناخته می شود ، تشخیص داد . اغلب بیمار تا زمانی که تغییر قابل توجهی در بینایی مشاهده نشود متوجه تغییرات بینایی محیطی نمی شود . 

هنگامی که تشخیص گلوکوم با معاینه عصب بینایی یا آزمایش میدان بینایی انجام می شود ، درمان آغاز می شود .

عملکرد

امروزه تنها درمانهای موجود ، آنهایی هستند که فشار داخل چشم را کاهش می دهند . کاهش فشار چشم را می توان با استفاده از داروها ، لیزر یا جراحی انجام داد . درمان باید مادام العمر انجام شود . گلوکوم قابل کنترل است ، اما در حال حاضر درمانی وجود ندارد .

هنگام انتخاب دارو ، معمولاً قطره چشم تجویز می شود . برخی از قطره ها فقط یک بار در روز و برخی دیگر دو یا سه بار در روز نیاز به دوز دارند .

ثابت شده است که لیزر در اولین درمان به اندازه قطره چشم موثر است . این یک روش ساده ، عمدتا بدون درد و سریع است که می تواند فشار چشم را برای مدت ۵ سال در برخی از بیماران کنترل کند .

بسیاری از جراحی ها در دسترس هستند و جراحی های جدیدتر دائماً در حال توسعه و ارزیابی هستند . اکثر این موارد برای بیماران مبتلا به گلوکوم پیشرفته اختصاص داده می شود ، اما برخی از جراحی های جدید برای استفاده اولیه در این بیماری به اندازه کافی ایمن نیستند. 

انتخاب درمان بستگی به عوامل زیادی دارد که برای هر بیمار منحصر به فرد است و باید با پزشک مشورت شود . درمان صحیح معمولاً برای از دست ندادن بینایی بیشتر انجام می شود .

آیا من کور می شوم ؟

هنگامی که با تشخیص جدیدی  گلوکوم روبرو می شوید ، یک سوال مهم در ذهن هر بیمار وجود دارد : “آیا من کور می شوم؟”

خوشبختانه برای اکثر بیماران پاسخ منفی است . نابینایی در اثر گلوکوم رخ می دهد ، اما یک اتفاق نسبتاً نادر است . حدود ۱۲۰ هزار مورد نابینایی در ایالات متحده و ۲.۳ میلیون مورد گلوکوم وجود دارد . این حدود ۵ درصد از بیماران مبتلا به گلوکوم را نشان می دهد . با این حال ، اختلال بینایی شایع تر است و در حدود ۱۰درصد از بیماران رخ می دهد .

از دست دادن بینایی حتی با بهترین درمان ممکن است رخ دهد . علیرغم این واقعیت هشدار دهنده ، درمان و پیگیری صحیح  به اکثر بیماران مبتلا به گلوکوم را کمک می کند . شما یک عامل اصلی در درمان گلوکوم خود هستید . با استفاده صحیح از قطره های چشمی و استفاده مداوم از آنها ، نتیجه مطلوبی محتمل تر خواهد بود .



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه