لوگو سایت

تحلیل تکنیکال بیت کوین امروز ۲۹ آذر ۱۴۰۰


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از آکادمی هلاکوئی، به این ترتیب، بالاترین سطح قیمت نزدیک به تراز ۴۸۲۸۹ دلار تشکیل و روند اصلاح نزولی بیت کوین آغاز شد.  این اصلاح قیمت را به زیر سطح فیبوناچی اصلاحی ۵۰% حرکت صعودی ۴۵۵۲۰ دلار به ۴۸۲۸۹ دلار کشاند.

در حال حاضر، بیت کوین با قیمتی زیر ۴۸۰۰۰ دلار (۴۶۵۲۲ دلار در این لحظه) و میانگین متحرک ساده ساعتی ۱۰۰ معامله می شود.

اولین مقاومت در صورت صعود این ارز نزدیک به سطح ۴۷۰۰۰ دلار و پس از آن، در تراز ۴۷۲۰۰ دلار و SMA-100 (یک ساعته) مانع از حرکت گاوها می شود. یک خط روند نزولی اصلی نیز با مقاومتی نزدیک به ۴۷۲۰۰ دلار در نمودار ساعتی جفت ارز BTC/USD در حال شکل گیری است.

نمودار بیت کوین

 

بعد از عبور از این سطوح، مقاومت اصلی بعدی می تواند در حدود ۴۷۵۰۰ دلار باشد و بالاتر از آن، احتمال رسیدن قیمت تا مرز مقاومت ۴۸۵۰۰ دلاری افزایش می یابد. برای ادامه این روند صعودی، قیمت باید قدرت کافی برای حرکت بالای سطح ۴۸۵۰۰ دلار را در کوتاه مدت به دست آورد.

از سوی دیگر، اگر بیت کوین نتواند منطقه مقاومت ۴۷۵۰۰ دلاری را پشت سر بگذارد، احتمالاً به کاهش خود ادامه می دهد. اولین حمایت در این روند نزولی نزدیک به سطح ۴۶۵۰۰ دلار خواهد بود.

سطح فیبوناچی اصلاحی ۶۱.۸% حرکت صعودی ۴۵۵۲۰ دلار به ۴۸۲۸۹ دلار نیز نزدیک به ۴۶۵۰۰ دلار واقع است. شکست نزولی زیر سطح ۴۶۵۰۰ دلار می تواند قیمت را به سمت حمایت ۴۵۵۰۰ دلاری سوق دهد. در صورت از دست رفتن این حمایت، تراز ۴۵۰۰۰ دلار به عنوان حمایت بعدی وارد عمل می شود ولی پایین تر از این سطح حمایتی، خطر کاهش شدید به سمت سطح ۴۳۲۰۰ دلار وجود دارد.

اندیکاتورهای تکنیکال

MACD  ساعتی برای جفت ارز BTC/USD در منطقه صعودی شتاب می گیرد.

RSI ساعتی برای جفت ارز BTC/USD در حال حاضر زیر سطح ۵۰ است.

حمایت های اصلی:  ۴۶۵۰۰ و ۴۵۵۰۰ دلار

مقاومت های اصلی:  ۴۷۲۰۰ ، ۴۷۵۰۰ و ۴۸۵۰۰ دلار



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه