لوگو سایت

آمریکا فرستاده جدیدش در شاخ آفریقا را معرفی کرد


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در پی انتشار اخباری از تصمیم جفری فلتمن برای کناره ‌گیری از سمت نمایندگی ایالات متحده در شاخ آفریقا، .اشنگتن “دیوید ساترفیلد” را به عنوان جانشین وی منصوب کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در توییتی ضمن قدردانی از تلاش‌های خستگی ناپذیر فلتمن درترویج “صلح و رفاه در شاخ آفریقا” نماینده جدید این کشور را معرفی کرد.

ساترفیلد، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک است که از دهه هشتاد قرن گذشته در زمینه دیپلماسی فعالیت داشته و در مسائل مربوط به منطقه خلیج فارس، عراق و لبنان از جمله میانجیگری در پرونده مذاکرات مرزی بین لبنان و اسرائیل نقش داشته است.

ساترفیلد از سال ۲۰۱۷ به عنوان دستیار موقت وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک خدمت کرده است. وی پیش از این معاون سفارت آمریکا در عراق، سفیر واشنگتن در لبنان و مدیر امور خاور نزدیک در شورای امنیت ملی و همچنین در سفارتخانه‌های کشورش در سوریه، تونس و عربستان بوده است.

روز چهارشنبه رویترز به نقل از منابع مطلع اعلام کرد جفری فلتمن قصد دارد پستش را ترک کرده و دیوید ساترفیلد، سفیر آمریکا در ترکیه جانشین او شود.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه