لوگو سایت

شرط مهم برای صعود قیمت دلار /پیش بینی بازار ارز ۲۱ دی ۱۴۰۰


به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار این روز ها از کانال ۲۸ هزار تومان عقب نشینی کرده است و در کانال ۲۷ هزار تومان در حال نوسان است. این اسکناس آمریکایی دیروز ۱۸۰ تومان از روز یکشنبه پایین تر بود. قیمت دلار دیروز بر روی ۲۷ هزار و ۵۵۰ تومان قرار گرفت. 

شرط مهم برای صعود قیمت دلار 

فعالان باتجربه بازار ارز اعتقاد دارند که امروز وقت تصمیم گیری معامله گران بزرگ بازار است. اگر این گروه انتظارات صعودی داشته باشند،‌ قطعا مقاومت ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان شکسته خواهد شد و دلار به سوی مقاومت بعدی ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومانی حرکت خواهد کرد. در صورتی که قیمت دلار در روز جاری افزایش پیدا نکند، می توان گفت که رشد روز دوشنبه تنها یک پولبک قیمتی بوده است و هدف معامله گران از افزایش تحرکات در روز سوم هفته این بوده است که ارز خود را در نرخ های بالاتر به فروش برسانند و از بازار خارج شوند. خروج معامله گران بزرگ از بازار را شکست محدوده ۲۷هزار و ۵۰۰ تومانی نشان خواهد داد.

در این شرایط می توان گفت در صورتی که دلار در دامنه ۲۷ هزار و ۵۰۰ الی ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان تغییرات خود را به ثبت برساند،‌ تصمیم قطعی در مورد آینده قیمت دلار توسط معامله گران بزرگ بازار اتخاذ نشده است.

اما معامله گران قیمت دلا، بازار ارز امروزسه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ را چگونه پیش بینی کرده اند؟ 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی  دیشب بر روی ۷ هزار و ۷۰۰ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت معاملات نقدی روز دوشنبه ۱۰ تومان  افزایش را تجربه کرده بود. قیمت طلایی درهم نیز  شب گذشته بر روی ۷هزار و ۶۰۰ تومان قرار گرفت. بنابراین پیش بینی قیمت دلار از مسیر درهم صعودی است

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

 قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی شب گذشته کانال ۲۸ هزار تومان را که از دست داده بود را پس گرفت.  این اسکناس آمریکایی دیشب با ۲۸ هزار و ۱۵۰ تومان معامله شد   که  نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی یکشنبه شب ۵۷۰ تومان کاهش را نشان می دهد. در معاملات پشت خطی شنبه یکشنبه شب قیمت دلار فردایی بر روی ۲۷ هزار و ۵۸۰ تومان قراد داشت. بنابراین  معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ را صعودی پیش بینی کرده اند.

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار  ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان بود که نسبت به قیمت یکشنبه شب  ۵۰۰ تومان  بالا رفته بود. 

یکشنبه شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی ۲۸  هزار و ۳۰۰ تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال  افزایش   قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز سه شنبه  ۲۱  دی ۱۴۰۰ بالا می رود.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه