لوگو سایت

ادعای سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره زلنسکی


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه کمک مالی اخیر آمریکا به اوکراین را پاداش واشنگتن به کی‌یف به خاطر تصویب لایحه کاهش سن مورد نیاز برای اعزام شهروندان اوکراینی به جنگ دانست و اظهار کرد: این قانون جان ده‌ها هزار اوکراینی را به خطر می‌اندازد.


بلاروس: افسار اوکراین در دستان آمریکاست

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور بلاروس می‌گوید ائتلاف کشورهای غربی به عمد جنگ اوکراین را طولانی می‌کند، آن‌ها اوکراین را به یک معتاد به مواد مخدر تبدیل کرده‌اند که با وعده‌هایی مبنی بر دوز جدیدی از سلاح‌های اضافی و تزریق‌های مالی، افسارش را در دست داشته باشند.

زاخارووا با اشاره به سخنان اخیر زلنسکی که گفته بود با تصویب و ارسال کمک اخیر نظامی آمریکا به اوکراین، ارتش ایالات متحده دیگر مجبور نیست برای محافظت از کشورهای ناتو بجنگد و اوکراینی‌ها این کار را خواهند کرد، خاطرنشان کرد: زلنسکی جان شهروندان اوکراینی را با پول مالیات دهندگان ایالات متحده و کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مبادله می‌کند اما مالیات‌دهندگان در این کشورها نمی‌دانند برای چه چیزی مالیات می‌پردازند زیرا رسانه‌های آنها حقیقت را به آنها نمی‌گویند.

به گزارش ایرنا، جدیدترین بسته کمک نظامی آمریکا ۹۵ میلیارد دلار است که ۶۰ میلیارد دلار برای کی‌یف، ۲۶ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی و همچنین کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در مناطق درگیری از جمله نوار غزه و بقیه برای تایوان را شامل می‌شود.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه