لوگو سایت

هشدار هواشناسی برای خوزستان/ سامانه بارشی جدید در راه است


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد سبزه زاری، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از اوایل روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ سامانه بارشی در استان فعال می‌شود و تا روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.

او مخاطره‌های این سامانه بارشی را رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد‌های متوسط تا نسبتاشدید و تندباد‌های لحظه‌ای و احتمال ریزش تگرگ عنوان کرد و افزود: اغلب مناطق استان به ویژه مناطق جنوبی و مرتفع شمالی و شرقی تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت.

سبزه زاری با بیان اینکه روز سه شنبه نیمه شرقی استان به ویژه ارتفاعات تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند، ادامه داد: احتمال لغزندگی جاده ها، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله؛ بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان بر خودداری از عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط هنگام عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، جابجایی عشایر تاکید کرد.

به گفته او دستگاه‌های اجرایی و امدادی باید آمادگی لازم داشته باشند و پاکسازی دهانه پلها، لایروبی کانال‌ها و آبرو‌ها انجام و از پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره شود، همچنین محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد انتقال داده شوند.

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه