لوگو سایت

امارات محصول ایرانی را پس زد؛ عربستان نقشه تازه کشید/ بازار آرایش صعودی گرفت


به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران عصر امروز در حالی شاهد به پایان رسیدن معاملات در مقایسه با روز گذشته است که قیمت‌ها نقطه پایانی بر روند کاهشی روز پیش گذاشته و وارد مسیر افزایشی شدند.

روند افزایشی امروز اما برای همه ارزها یکسان نبود و دینار عراق بار دیگر با از سر گرفتن ثبات، خلاف جریان آب شنا کرده و به مانند روز گذشته معامله شد.

قیمت دینار امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز در بازار قیمت دینار عراق نسبت به روز گذشته ثبات را در پیش گرفته است و عصر امروز ۴۶ تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد.

آخرین نرخ ریال عمان

قیمت ریال عمان در حالی امروز را سپری کرد و به پایان رساند که در مقایسه با شیب نزولی روز گذشته، دو هزار و ۷۰ تومان افزایش داشته است. هر ریال عصر امروز به کانال صعودی بازگشت و ۱۶۰۲۲۰ تومان ارزش گذاری شد.

نرخ برابری ریال عمان و دلار آمریکا هم امروز در بازار به ۲.۶ رسیده است.

ریال عمان

قیمت رینگیت مالزی امروز

شرق آسیا هم امروز شاهد روند صعودی قیمت ارز در مقایسه با روز گذشته بود و هر رینگیت مالزی معاملات را در شرایطی به پایان رساند که ۱۲۹۹۰ تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شد تا رشد ارزش ۱۹۰ تومانی داشته باشد.

امروز اما مردم مالزی شاهد انتشار خبری غیرمنتظره بودند و آن هم خرید جایگاه های سوخت این کشور توسط عربستان سعودی بود. براساس گزارش رویترز، شرکت آرامکوی عربستان در حال مذاکره با شرکت نفتی شل است تا جایگاه‌های سوخت در مالزی را به قیمت بیش از یک میلیارد دلار آمریکا خریداری کند.

یکی از منابع آگاه به رویترز گفت که مذاکرات در اواخر سال ۲۰۲۳ آغاز شده و توافق ممکن است در ماه‌های آینده نهایی شود.  مبلغ احتمالی توافق بین آرامکو و شل را تقریبا ۴ الی ۵ میلیارد رینگیت معادل ۸۴۴ میلیون تا ۱.۰۶ میلیارد دلار تخمین زدند.

طبق داده‌های تارنمای شرکت شل، این غول نفتی حدود ۹۵۰ جایگاه سوخت در سراسر مالزی دارد درحالیکه فقط شرکت دولتی پتروناس است که شبکه بزرگتری از شل در این کشور جنوب شرقی آسیا را داراست.

نرخ امروز بات تایلند در بازار

معاملات بازار ارز امروز برای بات تایلند به شکلی سپری شد که به مانند ارزهای مرور شده روند صعودی را در پیش گرفت و ۱۶۷۳ تومان معامله شد. هر بات نسبت به روز پیش ۲۳ تومان گران شده است.

بات تایلند

قیمت لیر ترکیه امروز

امروز معامله گران شاهد روند افزایشی قیمت لیر ترکیه در مقایسه با عصر روز یکشنبه ۱۶ شهریور هستند، هر لیر در حالی امروز را تمام کرد که ۴۰ تومان گران و ۱۹۲۵ تومان قیمت گذاری شد.

نرخ برابری لیر ترکیه و دلار آمریکا هم امروز در بازار به ۰.۰۳۱ رسیده است.

آخرین نرخ منات آذربایجان

منات آذربایجان هم امروز در جریان مبادلات ارزی بازار تهران روندی جز افزایش را برای خود متصور ندید تا نسبت به روز گذشته ۵۰۰ تومان گران شده باشد. هر منات عصر امروز ۳۶۱۸۰ تومان خرید و فروش شد.

قیمت امروز درام ارمنستان

امروز همچنین قیمت درام ارمنستان هم سیر صعودی را دنبال کرد و روز را در شرایطی سپری کرد و به پایان رساند که دو تومان گران و ۱۵۹ تومان ارزش گذاری شد.

آخرین قیمت درهم امارات

درهم امارات هم در حالی امروز در بازار ارز تهران خرید و فروش شد که خلاف سیر کاهشی روز گذشته قدم در مسیر افزایش گذاشت و با تجربه رشد ۲۳۴ تومانی، ۱۶۸۲۸ تومان قیمت خورد.

اما نام امارات امروز در رسانه های ایران و جهان با یک موضوع دیگر گره خورده بود و آن هم دست رد این کشور عربی به یک محصول ایرانی بود. براساس آنچه خبرگزاری تسنیم منتشر کرده است، یک تولیدکننده سیمان از ممنوعیت واردات سیمان ایران به امارات خبر داد و اعلام کرد: «ارزان فروشی سیمان صادراتی باعث شد بعد از عراق، کشور امارات عربی متحده نیز واردات سیمان و کلینکر از ایران را به استناد قوانین ضد دامپینگ با گذاشتن تعرفه گمرکی ۶۷ درصدی عملاً ممنوع نماید.»

ابراهیم غلام زاده با اشاره به اینکه متأسفانه با سیاست گذاری‌های اشتباه در بازار صادراتی عراق باعث از دست رفتن این بازار بزرگ شده‌ایم، گفت: «در حال حاضر علاوه بر کشور امارات، سایر کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس همچون کویت و عمان نیز در صدد اعمال محدودیت به استناد قوانین ضد دامپینگ هستند.»

قیمت درهم امارات

قیمت لاری گرجستان در بازار

در نهایت امروز برای لاری گرجستان هم سرنوشتی جز افزایش متصور نبود و هر لاری عصر روز دوشنبه و در پایان فعالیت بازار ارز ۳۲۰ تومان گران و ۲۳۲۰۰ تومان خرید و فروش شد.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران حکایت از روند صعودی قیمت ها خلاف سیر کاهشی روزهای گذشته دارد و امروز هم طبق روال همیشه ریال عمان بیشترین میزان افزایش قیمت را به نام خود ثبت کرد و کمترین میزان رشد ارزش را هم درام ارمنستان داشت.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه