لوگو سایت

هشدار ترکیه نسبت به عواقب عملیات علیه رفح


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، ونجو کچه‌لی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه امروز سه شنبه در خصوص آخرین تحولات غزه گفت: عملیات علیه رفح تمام جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اسرائیل باید فورا از بخش غزه گذرگاه مرزی رفح که اشغال کرده، خارج شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس در این ارتباط نوشت: ما از پذیرش آخرین پیشنهاد از سوی طرف فلسطینی در خصوص برقراری آتش بس در غزه و آزادی متقابل اسیران و بازداشت‌ شدگان استقبال می‌ کنیم.

ونجو کچه‌لی بیان کرد: در حالی که پیشرفت مثبتی برای پایان دادن به ویرانی و کشتار غزه رخ داده است، تشدید حملات اسرائیل به رفح یک بار دیگر نشان داد که کابینه نتانیاهو با حسن نیت عمل نمی‌ کند.

این در حالیست که «جودت ییلماز» معاون رئیس جمهور ترکیه هم ساعتی پیش در خصوص آغاز مرحله نخست عملیات نظامی ارتش اسرائیل در رفح گفته بود: اسرائیل یک روز پس از تأیید پیشنهاد قطر و مصر درخصوص آتش‌بس توسط حماس به رفح حمله و موردی جدید به جنایات جنگی که از هفتم اکتبر در فلسطین مرتکب شده است، اضافه کرد. نتانیاهو و یارانش مرتکب جنایت علیه بشریت شدند و صاحبان قدرت که سکوت کردند دیر یا زود در برابر بشریت پاسخگو خواهند بود.

روز دوشنبه کابینه رژیم صهیونیستی آغاز مرحله نخست حمله زمینی به غزه را تصویب و با انتشار اطلاعیه‌های رسمی در فضای حقیقی- مجازی خواهان تخلیه شرق رفح از افراد غیرنظامی شد.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه