لوگو سایت

نبض دلار در دست بیکاران/بازار طلا در منطقه مقاومت بحرانی


بر اساس گزارش اقتصادنیوز، ایران ، چین و روسیه همچنان مناطق اصلی مورد توجه بازارها خواهند بود. به ویژه اخبار خاورمیانه به دنبال رویدادهای اخیر در افغانستان نیاز به نظارت دارد.

هفته برای دلار:

هفته ای آرام و آغاز هفته میلادی آرام تری را پیش رو داریم ، زیرا بازارهای ایالات متحده روز دوشنبه به مناسبت روز کارگر بسته اند. روز سه شنبه ، فرصت های شغلی JOLT مورد توجه قرار خواهد گرفت و امار کمی برای بررسی بازارها وجود دارد.

سپس تمرکز بر روی آمارهای هفتگی ادعای بیکاری در روز پنجشنبه خواهد بود.  در هفته منتهی به ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور)، شاخص نقطه دلار با ۰.۷۰ درصد کاهش به ۹۲.۰۳۵ رسید.

هفته برای یورو:

هفته ای نسبتاً شلوغ در زمینه داده های اقتصادی است. اقتصاد آلمان در هفته آینده دوباره در کانون توجه قرار خواهد گرفت. سفارشات کارخانه آلمان و ارقام تولید صنعتی در روزهای دوشنبه و سه شنبه مورد توجه قرار می گیرد.

روز پنجشنبه ، داده های تجاری آلمان نیز توجه زیادی را به خود جلب خواهد کرد. با این حال ، رویداد اصلی هفته تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی اروپا خواهد بود.

با توجه به انتظار بازارها از بانک مرکزی اروپا برای حفظ سیاست ، تمرکز بر کنفرانس مطبوعاتی بانک مرکزی اروپا خواهد بود. آیا بانک مرکزی اروپا همچنان تورم را گذرا می داند؟

در این هفته ، یورو ۰.۷۲ درصد افزایش یافت و به ۱.۱۸۸۰ دلار رسید.

photo_2021-09-05_11-24-21

هفته برای طلا:

به دنبال آخرین داده های اقتصادی ، بازار طلا در حال رشد است و در زیر سطح مقاومت بحرانی قرار دارد. قیمت هر اونس طلای دسامبر(دی) آخرین بار ۱۸۲۹.۲ دلار معامله شد که تقریباً ۱ درصد در روز افزایش داشت.

قیمت طلا در اوایل روز جمعه پس از آنکه وزارت کار آمریکا اعلام کرد ۲۳۵هزار شغل در ماه اوت (شهریور) ایجاد شده بود ، افزایش یافت.

کاترین جادج ، اقتصاددان ارشد در CIBC ، گفت که داده های ISM و بازار کار نشان دهنده کند شدن رشد اقتصادی در ایالات متحده است زیرا نوع دلتا COVID-19 در سراسر کشور گسترده شده است. با این حال ، او افزود که این کاهش سرعت می تواند موقتی باشد. همچنین تحلیلگران می گویند طلا می تواند در حال آغاز یک افزایش جدید به سطح ۱۹۰۰ دلار باشد ، زیرا سرمایه گذاران به دنبال تصمیمات فدرال رزرو هستند که برنامه های خود را برای کاهش خرید اوراق قرضه ماهانه به تاخیر بیندازد.

 

 

 

 

 

 

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه